logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۷۹۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره ثبت احوال خدابنده خبر داد:

اجرای طرح تعویض شناسنامه‌های قدیمی در خدابنده

اجرای-طرح-تعویض-شناسنامه‌های-قدیمی-در-خدابنده
رئیس اداره ثبت احوال خدابنده گفت: فراخوان طرح تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز با شناسنامه‌های جدید بنا به سیاست‌های ابلاغی و قانون در این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، محمد جواد گنج‌خانلو با تسلیت شهدای خدمت با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار کرد: روز ملی جمعیت یک رویداد سالانه است که در ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود که به پیشنهاد سازمان ثبت احوال ایران و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی ایران به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این روز سیاست‌های کلی جمعیت به مواردی مانند ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به‌ویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان انجام می‌شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خدابنده ادامه داد: تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزندپروری و با تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی و غیره در راستای سیاست‌های کلی جمعیت محقق می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به فراخوانی جهت طرح جمع‌آوری و تعویض شناسنامه‌های قدیمی و تبدیل آن به شناسنامه‌های جدید، به اطلاع مردم شهرستان خدابنده می‌رساند که برای انجام این کار نیازی به مراجعه حضوری به اداره نیست و بنا بر قانون، این طرح اجباری‌ است و مردم شهرستان برای انجام  کار به مراکز پست بانک در سطح شهر مراجعه کنند.

گنج‌خانلو خاطر نشان شد: در طرح تعویض شناسنامه‌های جدید، یک قطعه عکس جدید نیاز است و این کار بلافاصله در همان محل پست بانک انجام می‌شود.

وی اشاره‌ای به آمار ولادت‌ها و وفات در مدت سال جدید در شهرستان خدابنده کرد و گفت: آمار موالید و ولادت‌ها در شهرستان ۵۰۸ مورد بوده است و ۱۳۲ مورد فوتی داشته‌ایم و همچنین ۲۴۶ مورد ازدواج و  ۴۰ مورد طلاق در سطح شهرستان ثبت شده است.

گنج‌خانلو در پایان از عموم مردم و خانواده‌ها درخواست کرد: با افزایش ازدواج و آسان کردن شرایط ازدواج جوانان در امر رشد جمعیت و جوانی جمعیت اهتمام ویژه‌ای بورزند تا شاهد کاهش جمعیت نباشیم چراکه جمعیت سالمندی رو به افزایش است و این تهدیدی برای کشور خواهد بود بنابراین با همیاری و همکاری خانواده‌ها در امر ازدواج جوانان، زمینه‌ رشد و شکوفایی و بالندگی در کشور به ارمغان می‌آید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴